05-02-2019
Dat geldt niet voor iedereen, maar wel voor bedrijven die nog
gebruik maken van telefooncentrales die nog met ISDN werken. Per 1
september a.s. stopt KPN met de ISDN aansluitingen voor enkelvoudige en
meervoudige ISDN. Kom dus nu in actie als jouw bedrijf nog van ISDN
gebruikmaakt. Dit zijn twee mogelijke alternatieven.
Ombouwen en moderniseren van de huidige telefooncentrale
Afhankelijk van het type telefooncentrale is het soms mogelijk om
een kaart in te bouwen die het ISDN signaal converteert naar een VoIP
signaal. Op die manier kunnen bestaande toestellen gebruikt blijven
worden. Laat je hierin goed adviseren, om er zeker van te zijn dat reeds
gedane investeringen benut kunnen blijven worden. Maar een bredere kijk
op telefonie levert mogelijk meer op.
Cloud telefonie of Hosted VoIP
Het kan ook juist
nu het moment zijn om het echt anders te doen. Want IT afdelingen die
zich niet met telefonie willen bezighouden kunnen deze ICT dienst ook
volledig uitbesteden. Zelf de telefonie in een hosted omgeving plaatsen
kan natuurlijk ook. Telefonie in de Cloud biedt een aantal interessante
voordelen, zoals minder beheer en onderhoud, makkelijk op- en afschalen,
overzichtelijke kosten en altijd de laatste softwareversie. Dezelfde
voordelen worden geboden als in elke andere Cloudoplossing.
Maar over telefonie valt meer te melden. Denk aan de koppeling
met Microsoft oplossingen, zoals Microsoft Teams, of bijvoorbeeld de
integratie met CRM systemen. Het is uiterst professioneel en
klantgericht als de klanthistorie altijd bij de hand is op het moment
dat de klant telefonisch contact opneemt. Het werkt ook een stuk
plezieriger als je altijd een dashboard hebt waarbij je weet of je
collega aanwezig is en daardoor niet onnodig hoeft door te verbinden.
Van het kastje naar de muur gedrag wordt hiermee voorkomen. Met blije
klanten als resultaat.
Het gaat niet meer om bellen, maar om klantcommunicatie
Telefoneren
is slechts een onderdeel van de totale klantcommunicatie. Belangrijk is
dat er een goed plan gemaakt wordt om zo optimaal mogelijk voor klanten
bereikbaar te zijn. Dat er afspraken gemaakt worden op welke momenten
er doorgeschakeld wordt naar smartphones. Maar ook naar wie er
doorgeschakeld moet worden als er een calamiteit is. Allemaal zaken die
tegenwoordig met ICT te maken hebben en procesmatig ingeregeld kunnen
worden. Dat is waar we graag samen een goed plan van aanpak voor
ontwikkelen.
Tot slot een tip
Check de factuur van de huidige telecom provider. Staat daar ISDN op, neem dan nuĀ contact met ons op.
#
VoIP